loading...
حضرت معصومه
امینی بازدید : 40 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (1)

آنگاه به سوی ضریح نورانی اش بشتاب تا با فشاندن قطره اشکی بر ساحل این دریای کرامت، جانت را بر جزیزه سبز سعادت، میهمان چشم اندازهای آبی اشراق سازی. در این حال، به یاد آور سخن امام بزرگوار علی بن موسی الرضا(ع) را که به «سعد اشعری قمی » فرمود:

«ای سعد! نزد شما مزاری است که از آن ماست.» سعد پرسید: «جان به فدای تو!

آیا مزار دختر امام موسی(ع) را می گویی؟» امام فرمود:

«آری، هر کس به حقیقت او آشنا گردد و او را زیارت کند، به بهشت دست می یابد.

» هر گاه تو نیز بر مزار او حضور یافتی، بالای سرش، رو به قبله بایست.

نخست سی و چهار بار بخوان: الله اکبر.

آنگاه سی و سه بار نجوا کن: سبحان الله.

و نیز سی و سه بار بگو: الحمدلله. پس آنگه زیارتنامه را چنین زمزمه کن: سلام می کنم به آدم: بنده ناب و برگزیده خدا سلام می کنم به نوح: پیام آور خدا سلام می کنم به ابراهیم: دوست خوب خدا سلام می کنم به موسی: دمساز خدا سلام می کنم به عیسی: روح خدا! سلام می کنم به تو; ای فرستاده خدا ای بهترین آفریده خدا ای بنده ناب وبرگزیده خدا ای محمد ، زاده عبدالله ای واپسین پیام آور! سلام می کنم به تو; ای پیشوای مومنان ای علی، زاده ابوطالب ای عهده دار عهد امامت از سوی پیامبر خداسلام می کنم به تو; ای فاطمه ای سالار زنان جهان سلام می کنم به شما دو تن; ای فرزندزادگان پیام آور مهر ای مهتران جوانان بهشتی سلام می کنم به تو; ای علی، زاده حسین ای بزرگ پرستندگان ای خنکای دیده بینایان سلام می کنم به تو; ای محمد، زاده علی ای شکافنده ژرفای دانش از پس پیامبر سلام می کنم به تو; ای جعفر، زاده محمد ای راستی پیشه; ای نیک رفتار; ای درست کردار سلام می کنم به تو; ای موسی،زاده جعفر ای همه پاکی; ای پاک پاک سلام می کنم به تو; ای علی، زاده موسی ای خرسند; ای مایه خرسندی سلام می کنم به تو; ای محمد، زاده علی ای خویشتن دار سلام می کنم به تو; ای علی، زاده محمد ای از هر ناپاکی پیراسته; ای پندآموز; ای درست کردار سلام می کنم به تو; ای حسن، زاده علی و سلام می کنم به آن که از پی وی عهده دار عهد امامت است خدایا! تو نیز سلام کن بر او که روشنایی توست و چراغی که تو برافروخته ای و دوست «دوست تو» و عهده دار عهد امامت از سوی آن که عهده دارعهد تو بود و رهنمون تو برای آفریدگان.

سلام می کنم به تو; ای دختر فرستاده خدا ای دختر فاطمه و خدیجه ای دختر پیشوای مومنان ای دختر حسن و حسین ای دختر سرپرست الهی امت ای خواهر سرپرست الهی امت ای عمه سرپرست الهی امت ای دختر موسی بن جعفر و پیشکش تو باد مهر و افزون بخشی خداوند! سلام می کنم به تو; و امید می ورزم که خدا ما و شما را در بهشت به هم بازشناساند و ما را در میانه شما برانگیزاند و در آن آبگیر که از آن پیام آورشماست، ما را بار دهد و به آن جام که از آن هموست، ما را بنوشاند همان که جام گردانش علی باشد، زاده ابوطالب و پیشکش همه شما باد، هر چه سلام خداوند است!

و نیاز خواه ام از خدا که شادمانی و گشایش را در میانه شما به ما بنمایاند و ماو شما را با نیایتان، محمد(ص)، یک جا گرد آورد و بهره آشنایی با شما را از مابازنستاند و همانا خدا، سرپرستی است توانا.

من به خدا نزدیکی می جویم با مهر ورزیدنم به شما و با کناره جستنم از دشمنان شما و با سرسپردنم به خداوند و به این شیوه بسی خرسندم بی آنکه ناباوری به خویش راه دهم و بزرگی بفروشم و به آنچه محمد ارمغان آورد، باور دارم و خشنودم.

بزرگ من، ای خدا! من، از این رهگذر، دیدار تو را می جویم و خرسندی ات را و سرای دیگر را.

ای فاطمه! در بهشت، شفیع من باش که نزد خدا برای شفاعت، جایگاهی ویژه داری.

خدایا! نیاخواه توام که زندگانی ام را به رستگاری پایان بخشی و این «حال خوش » را از من باز نستانی که جز با دست آویختن به خدای بلندپایه بزرگ هیچ نیرو و توانی نیست خدایا! ما را پاسخ فرما و نیاز ما بپذیر به بزرگواری وسرافرازی ات و به مهر و بنده نوازی ات! و سلام خدا بر محمد باد و بر همه خاندان اوسلامی سراسر مهر و آفرین! ای مهر ورزترین مهر ورزان!

منبع:سایت حوزه

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پوریا در تاریخ 1392/06/15 و 13:50 دقیقه ارسال شده است

تولد حضرت معصومه و آغاز دهه کرامت را یه شما دوست عزیز تبریک می گویم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
خواننده گرامی: سلام این وبلاگ در راستای شناخت حضرت معصومه(س) تهیه و تنظیم گردیده است و امید است در این راستا گام کوچکی باشد لطفا با نظرات خود ما را در این راستا یاری کنید امینی ------------------------------ نام: فاطمه کبرا (س) القاب شريف: طاهره، حميده، بره، رشيده، تقيه، نقيه، مرضيه، سيده، رضيه، اخت­الرضا، صديقه، شفيعه روز محشر، کريمه اهل بيت و معصومه (ع) که لقب مشهور اوست والدين: پدرش امام موسي بن جعفر، باب الحوائج (ع) مادرش جناب نجمه (عليهاالسلام) تاريخ و محل تولد: اول ذيقعده الحرام سال 173 هجري در مدينه ده ساله بود که پدرش شهيد شد. ورود به شهر قم: 23 ربيع المولود سال 201 هجري، (17 روز قبل از رحلت) محل عبادتش در قم: بيت النور (مدرسه ستيه واقع در ميدان مير)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظرتون این وبلاگ چطوره
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 266
  • بازدید سال : 923
  • بازدید کلی : 6,894