loading...
حضرت معصومه
امینی بازدید : 54 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

این مجموعه به دنبال بازشناسی جلوه هایی از شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و معرفی آن به مشتاقان «الگوطلب» و «نمونه خواه» است.
 
در میان شهرهای ایران، شهر مقدس قم موقعیت ممتاز و برجسته ای دارد؛ زیرا از یک سو، بارگاه ملکوتی و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دختر گرامی امام موسی بن جعفر(ع) و از سوی دیگر، حوزه علمیه قم، پایگاه نشر اندیشه های اسلامی و علوم و معارف اهل بیت(ع) و بزرگترین مرکز علمی و فرهنگی جهان تشیع در این شهر قرار گرفته اند. 
 

امینی بازدید : 40 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (1)

وفات حضرت معصومه(س)

نخست با ادب و فروتنی، بر آستان بی بی بایست و نجوا کن.

آغاز می کنم به نام خدا و با یاری جستن از او و در راه او و بر شیوه فرستاده او درود خدا بر وی و خاندانش باد.

گواهی می دهم که جز «الله » خداوندگاری نیست: یگانه است و انبازی ندارد.

و گواهی می دهم که «محمد» بنده و فرستاده اوست.

خداوندگارا! بر محمد و خاندان او درود نثار کن.

پروردگارا! مرا صادقانه بدین آستان درآور و صادقانه از آن برون گردان.

و از پیشگاه خویش، نیرویی یاری بخش برایم پدید آور.

 

امینی بازدید : 22 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

 

درباره فضيلت زيارت حضرت معصومه (عليهاالسلام) روايات متعددّي از سوي امامان معصوم عليهم‌السلام صادر گرديده است كه هم بر منزلت و قداست اين بانوي بزرگوار دلالت مي‌كند و هم پاداش زيارتش را بيان مي‌دارد؛ پاداشي بزرگ و بي مانند كه همانند آن براي غير امام معصوم عليه‌السلام كم نظير است.

امینی بازدید : 15 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)

سرت را به شيشه پنجره تكيه داده اى. ماشين از پليس راه مى گذرد و هر لحظه به شهر نزديك تر مى شود، دلت بهانه مى گرفت، هواى او را كرده بود كه پا در سفر گذاشتى از لحظه اى كه ساك را بسته اى و راه افتاده اى هر لحظه بى تابتر شده اى از بلنداى جاده به شهر خيره مى شوى نگاهت از روى ساختمان ها مى گذرد. چشمان تشنه ات در التهاب عطش مى سوزند. چيزى را مى كاوند كه خود نمى دانى، دلت گواهى روشنى مى دهد. در تابش نور آفتاب تشعشع خيره كننده «گنبد طلايى» حرمش چشمانت را به آتش مى كشد. نگاه تشنه ات بر روى گنبد قفل مى شود، مى ماند. گويى به آنچه مى طلبيده رسيده است..

امینی بازدید : 130 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

 

در فرهنگ اسلامی بر استمداد از روح بلند اولیا و خاصان بارگاه الهی و بزرگداشت مقام رفیع آنان تاکید بسیار شده است. در روایات تنها در مواردی بسیار نادر برای امام زاده ای زیارت نامه ای خاص رسیده است. اما برای حضرت معصومه علیهاالسلام از برادر بزرگوارشان امام رضا علیه السلام زیارت نامه ای وارد شده است. از این رو مردمان حضرت معصومه را چون دیگر امامان زیارت می کنند و با او به گفت و گو می ایستند و از روح بزرگش یاری می طلبند و این خود والاییِ مقام و منزلت این بانو را می رساند.
در روایات نسبت به زیارت مرقد بانوی برگزیده، حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام ، سفارش فراوان شده است و این خود نشان از فضیلت های بی شمار و مقام والای آن بانو دارد. سه امام معصوم زیارت آن حضرت را ترغیب و تشویق کرده و اجرای بزرگ برای آن بیان کرده اند. جاکه چنین پاداش عظیمی بعد از امام رضا علیه السلام ، درباره هیچ کدام از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(علیها السلام) نیامده است.

منبع:نورپرتال

امینی بازدید : 60 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

 حضرت معصومه سلام الله علیها

یکی از القاب حضرت معصومه « كريمه اهل بيت» است. داستان این نام بسیار خواندنی است. اين لقب بر اساس رؤياى صادقانه يكى از بزرگان، از سوى اهل بيت به اين بانوى گرانقدر داده شده است. ماجراى اين رؤياى صادقانه بدين شرح است :
مرحوم آيت اللّه سيّد محمود مرعشى نجفى، پدر بزرگوار آيت اللّه سيد شهاب الدين مرعشى (ره) بسيار علاقه مند بود كه محل قبر شريف حضرت صدّيقه طاهره (س) را به دست آورد. ختم مجرّبى انتخاب كرد و چهل شب به آن پرداخت. شب چهلم پس از به پايان رساندن ختم و توسّل بسيار، استراحت كرد. در عالم رؤيا به محضر مقدّس حضرت باقر(ع) و يا امام صادق (ع) مشرّف شد.
امام به ايشان فرمودند:
«عَلَيْكَ بِكَرِيمَةِ اَهْل ِ الْبَْيت ِ»
يعنى به دامان كريمه اهل بيت چنگ بزن .
ايشان به گمان اينكه منظور امام (ع) حضرت زهرا(س) است، عرض كرد:
«قربانت گردم، من اين ختم قرآن را براى دانستن محل دقيق قبر شريف آن حضرت گرفتم تا بهتر به زيارتش مشرّف شوم.»
امام فرمود: «منظور من، قبر شريف حضرت معصومه در قم است..» سپس افزود:«به دليل مصالحى خداوند مى خواهد محل قبر شريف حضرت زهرا(س) پنهان بماند; از اين رو قبر حضرت معصومه(س) را تجلّى گاه قبر شريف حضرت زهرا(س) قرار داده است. اگر قرار بود قبر آن حضرت ظاهر باشد و جلال و جبروتى براى آن مقدّر بود، خداوند همان جلال و جبروت را به قبر مطهّر حضرت معصومه(س) داده است.»
مرحوم مرعشى نجفى هنگامى كه از خواب برخاست، تصميم گرفت رخت سفر بر بندد و به قصد زيارت حضرت معصومه (س) رهسپار ايران شود. وى بى درنگ آماده سفر شد و همراه خانواده اش نجف اشرف را به قصد زيارت كريمه اهل بيت ترك كرد.

كريمه اهل بيت، ص٤٣، با تلخيص و تصرّف

تعداد صفحات : 2

درباره ما
خواننده گرامی: سلام این وبلاگ در راستای شناخت حضرت معصومه(س) تهیه و تنظیم گردیده است و امید است در این راستا گام کوچکی باشد لطفا با نظرات خود ما را در این راستا یاری کنید امینی ------------------------------ نام: فاطمه کبرا (س) القاب شريف: طاهره، حميده، بره، رشيده، تقيه، نقيه، مرضيه، سيده، رضيه، اخت­الرضا، صديقه، شفيعه روز محشر، کريمه اهل بيت و معصومه (ع) که لقب مشهور اوست والدين: پدرش امام موسي بن جعفر، باب الحوائج (ع) مادرش جناب نجمه (عليهاالسلام) تاريخ و محل تولد: اول ذيقعده الحرام سال 173 هجري در مدينه ده ساله بود که پدرش شهيد شد. ورود به شهر قم: 23 ربيع المولود سال 201 هجري، (17 روز قبل از رحلت) محل عبادتش در قم: بيت النور (مدرسه ستيه واقع در ميدان مير)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظرتون این وبلاگ چطوره
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 736
  • بازدید کلی : 6,707